Zijn jullie al druk bezig met flyers drukken en met het bedrijf offline te promoten? Maar zijn de resultaten matig? Of wil je juist graag beginnen met het offline promoten van je bedrijf? Bij offline promotie is het belangrijk om de juiste boodschap op een creatieve manier over te brengen aan de potentiële klant. In dit artikel lees je alles over offline promoten met flyers, folders en brochures om zo jouw potentiële klanten op een creatieve manier te bereiken.
Zelf creatieve uitingen maken
Tegenwoordig zijn er veel bedrijven die professionele uitingen kunnen maken voor jouw bedrijf. Deze opties zijn vaak wel prijzig. Gelukkig zijn er ook veel goedkope opties waarmee je zelf een flyer, folder of brochure kunt maken. Het belangrijkste voor een creatieve uiting is dat deze opvalt. Dit kan met opvallende kleuren maar ook met een goede call-to-action. Door gebruik te maken van een opvallend kleurenpalet kan jij ervoor zorgen dat jouw flyer wordt gekozen uit de vele die in het rek staan. Wanneer je flyer, folder of brochure is gekozen, dan is het ook belangrijk om jouw boodschap duidelijk te maken aan de lezer. Er zijn veel verschillende soorten manieren voor het overbrengen van de boodschap. Wanneer jouw boodschap meer informatief is, dan gebruik je vaak meer tekst en zorg je er met een goede lay-out voor dat deze informatieve tekst speels blijft. Als je bijvoorbeeld een festival wilt promoten met een flyer, dan wil je de mensen overtuigen om naar jouw festival te komen. Dit wordt vaak gedaan door de line-up van het festival te promoten. Het belangrijkste is om de combinatie van design en jouw boodschap juist over te laten komen om zo goed mogelijk in te kunnen spelen op jouw doelgroep.
Verschillende opties
Zoals in de introductie al benoemd heb je verschillende soorten offline uitingen die je het beste op verschillende manieren kan inzetten. Een flyer wordt gebruikt om zoveel mogelijk mensen te bereiken. Het uiteindelijke doel is om mensen nieuwsgierig te maken met het geen jij te vertellen hebt. De boodschap is daarom vaak ook kort en bondig. Een folder is vaak uitgebreider dan een flyer en heeft in de meeste gevallen als doel om reclame te verspreiden. Je kunt dan vervolgens online of bijvoorbeeld in de winkel de aangeprezen producten kopen. De grootste variant van deze drie is een brochure. Het belangrijkste waar je op moet letten bij brochures drukken, is dat het een kort boekje is waar veel informatie in staat over jouw product of service.
Kortom, wij hopen dat je met deze tips jouw doelen kan behalen door creatiever jouw flyers, folders en brochures kan promoten.